Notting Hill/shopping/På Jamie Olivers bar i London..

Vi besøgte Harry Potter studierne i London…

Kære søde læsere,

I går besøgte vi Harry Potter studierne i London. Vi havde booket billetterne hjemmefra, og var heldige at betalingen gik igennem, for der er så stor rift om det, at de først svarer et par dage senere om det kan lade sig gøre at der er plads, og så trækker de pengene.

Vi havde store forventninger da vi løb hen mod pladsen i London hvor vi skulle mødes foran den store Harry Potter bus, vi havde set billeder af bussen på hjemmesiden, den var sej og helt dekoreret med Harry Potter.

Men det eneste som stod var en stor rød bus, det var selvfølgelig lidt skuffende da vi havde store forventninger til bussen ville være vild sej med Harry Potter på. Da vi kom ind i den røde bus sad en chauffør som dårlig nok gad kigge op, og bussen var prop fuld.

Vi var endda kommet 15 min. før afgang og nu kunne vi ikke sidde sammen, ja ikke engang med vores to døtre på seks og otte år, som bestemt ikke ville sidde alene på en tur, på over en time.

Der var ingen i bussen som rejste sig frivilligt eller en chauffør som kunne prøve at rykke lidt rundt på folk, så dem med mindre børn kunne sidde sammen.

Jeg havde også troet at vi havde numre på sæderne, da vi bestilte fem billetter, så vi kom til at sidde sammen i bussen. Men sådan hang det ikke sammen, så det skal man lige være opmærksom på, hvis man vil opleve Harry Potter. Kom i meget god tid.!!

Det lykkedes dog Stine at få rykket en dame over på min plads, så vi kunne sidde ved siden af hinanden, og med et barn hver på skødet, da de ikke ville sidde alene i den anden ende af bussen.

Vi valgte at glemme denne her lidt dårlige start, og få det bedste ud af turen, vi havde trods alt givet over 3000 kr for oplevelsen.

Til gengæld blev alle vores forventninger til Harry Potter studierne indfriet og mere til. Wow… det var fantastisk og magisk. Det var så VILDT jeg næsten ikke ved hvor jeg skal begynde eller starte med at skrive om det. 🙂

Da vi kom ind i Harry Potter studierne var sikkerheden i top, det kan jeg godt lide i disse tider, tasker bliver undersøgt og du bliver scanner igennem.

Det var magisk hele vejen igennem. I starten er der guider som fortæller og så bliver man sluppet løs på egen hånd, hvor du kan gå rundt og se på alle de rekvisitter og kulisser de brugte under Harry Potter filmene og med magisk musik i baggrunden.

Pigerne synes det var sjovt at de kunne prøve at sige trylle ord og så sprang den magiske kost op i hånden på dem. 🙂

Vi fik også taget et fælles billede derinde med Harry Potter kapper på, hvor der står oven over billedet “Har du set disse troldmænd” :-). Billedet købte vi af os alle fem, plus en plakat med os, som et evigt minde. 🙂

Amalie og Sofia fik også lavet en video med dem hver især, hvor de flyver på en kost i en Harry Potter film. De blev guidet af en ansat som viste dem hver især, hvordan de skulle bevæge sig på kosten, imens det blev optaget.

Det var sjovt for pigerne at prøve, for nu kan de se at film ikke er virkelighed, og hvordan det er at arbejde som skuespiller. Vi købte den korte film med hjem af pigerne på kost i en Harry Potter film. Man køber det med hjem på et USB stik.

Der var også mange uhyggelige scener som var lavet fra nogle af de nyeste Harry Potter film, men de nyeste Harry Potter film har vi ikke set med pigerne, de er for uhyggelige og dystre. Harry Potter filmen 1 og 2, synes vi er ok at se, så længe det er skolebørn og de bliver set med voksne.

Vi tog en pause derinde og smagte den kendte butterbeer, som de sælger i Harry Potter studierne. Det forestiller øl som de drikker i filmen, men det smager som slik, vi kunne godt lide det. Men vi så flere som ikke kunne lide det. Vi spiste også softice, og på vandflaskerne var der logo af Harry Potter. 🙂

Vi så også Harry Potters rækkehus, hvor han boede under trappen, og i et af værelserne hang der flere hundrede breve i luften, som jeg tydeligt husker fra en scene i filmen, det var sjovt at se, og godt lavet.

Der var også lavet en stor magisk model af Hogwarts det var virkelig flot. Ikke at forglemme Diagonal stræde, som er så eventyrlig og magisk at gå igennem, det er somom man er i selve filmen. 🙂

Efter ca. Fire timer i Harry Potter studierne skulle vi ud mod bussen, men inden da, vi ville lige i shoppen. Hvor Amalie og Sofia fik lov at vælge hver sin tryllestav.

Det var som sagt en fantastisk oplevelse, man kunne sagtens have brugt mange flere timer derinde, for at gå og nær studere det hele, vi gik faktisk lidt hurtigt igennem nogle ting for at holde tiden. Det er lige så meget for voksne som for børn derinde, der er rigtig meget at se på.

Vi gik ud til bussen 20 min. før tid og fik fem pladser ved siden af hinanden bagest i bussen på vejen tilbage. 🙂

God dag,

Knus Sanne

P. S har vedlagt en video i kan se fra Harry Potter studierne. 🙂

Klik her for at følge min blog 🙂